settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvad er de fire åndelige love?

Svar


De fire åndelige love er en måde, hvorpå man kan dele de gode nyheder om den frelse, der er mulig igennem Jesus Kristus. Det er en enkel måde, hvormed man organiserer evangeliets vigtigste information i fire punkter.

Den første er de fire åndelige love er: ”Gud elsker dig, og har en vidunderlig plan for dit liv”. I Johannes 3:16 læser vi: ”For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv”. Og i Johannes 10:10 forklares vi, hvorfor Jesus kom til jorden: ”Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod”. Hvad blokerer os fra Guds kærlighed, og fra at have et liv i overflod?”

Den anden af de fire åndelige love er: ”Menneskeheden er plettet af synd, og er derfor adskilt fra Gud. Derfor kan vi ikke kende Guds vidunderlige plan for vores liv”. Denne information bekræftes i Romerne 3:23, hvor der står: ”For alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud”. Og i Romerne 6:23 hører vi om syndens konsekvenser: ”for syndens løn er død”. Gud skabte os til at have fællesskab med ham. Men menneskeheden bragte synd ind i verden, og er som en konsekvens adskilt fra Gud. Vi har ødelagt det fællesskab, som Gud ønskede at have med os. Så hvad er så løsningen på dette problem?

Den tredje af de fire love lyder: ”Jesus Kristus er Guds eneste betaling for vores synd. Igennem Jesus Kristus kan vi få vores synder tilgivet, og få genoprettet forholdet til Gud”. I Romerne 5:8 står der: ”Men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi endnu var syndere”. Og i 1. Korinther 15:3-4 får vi at vide, hvad vi behøver at vide for at blive frelst: ”..at Kristus døde for vore synder efter Skrifterne, at han blev begravet, at han opstod på den tredje dag efter skrifterne..” Jesus sagde også selv i Johannes 14:6, at han var den eneste vej til frelse: ”Jeg er vejen og sandheden og livet. Ingen kommer til Faderen, uden ved mig”. Så hvordan kan du så modtage denne vidunderlige gave, som frelsen er?

Den fjerde af de fire åndelige love er: ”Vi må tage imod Jesus Kristus som vores personlige frelser, hvis vi ønsker at modtage frelsens gave, og kende Guds vidunderlige plan for vores liv”. Johannes 1:12 beskriver det på denne måde: ”Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn”. Og Apostlenes Gerninger 16:31 siger det meget klart: ”Tro på Herren Jesus, og bliv frelst!” Vi kan blive frelst af nåde alene, gennem tro alene, alene på Jesus Kristus (Efeserne 2:8-9).

Hvis du ønsker at sætte din lid til Jesus Kristus som din frelser, så gentag de følgende ord til Gud. Og husk, at du ikke bliver frelst ved at gentage disse ord, men alene ved at stole på Kristus! Denne bøn er bare en enkel måde at udtrykke din tro på Gud, og sige ham tak for at have banet vejen for din frelse. ”Gud, jeg ved at jeg har syndet imod dig, og fortjener straf derfor. Men jeg tror på at Jesus Kristus tog straffen jeg fortjente, så jeg kunne blive tilgivet ved at tro på ham. Jeg tager imod dit tilbud om tilgivelse, og sætter min lid til dig for at blive frelst. Tak for din vidunderlige nåde og tilgivelse – det evige livs gave! Amen!”

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvad er de fire åndelige love?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries