settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvordan kan jeg med sikkerhed vide, at jeg kommer i himlen, når jeg dør?

Svar


Ved du med sikkerhed, at du har evigt liv og kommer i himlen, når du dør? Gud ønsker at du skal være sikker! Bibelen siger: ”Dette har jeg skrevet til jer, der tror på Guds søns navn, for at I skal vide, at i har evigt liv” (1. Johannes 5:13). Hvis vi antager, at du i dette øjeblik stod ansigt til ansigt med Gud, og han stillede dig spørgsmålet, ”hvorfor skulle jeg lade dig komme i himlen?” Hvordan ville dit svar så lyde? Du ville måske ikke vide, hvad du skulle svare. Hvad du har behov for at vide, er, at Gud elsker os, og har banet en vej der forsikrer os om, hvor vi skal tilbringe evigheden. Bibelen forklarer det på følgende måde: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne Søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv” (Johannes 3:16).

Vi bliver nødt til at forstå det problem, som holder os fra at komme i himlen. Problemet er følgende – vores syndige natur holder os fra at have et forhold til Gud. Vi er syndere af både natur og af valg. ”For alle har syndet og mistet herligheden fra Gud” (Romerne 3:23). Vi kan ikke frelse os selv, ”For af den nåde er i frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds. Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at være stolt af” (Efeserne 2:8-9). Vi fortjener i virkeligheden både død og helvede. ”For syndens løn er død” (Romerne 6:23).

Gud er hellig og retfærdig bliver nødt til at dømme synden, men samtidigt elsker han os og har gjort det muligt, at vi kan blive tilgivet for vores synd. Jesus sagde: ”Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig” (Johannes 14:6). Jesus døde for os på korset: ”For også Kristus led én gang for menneskers skyld, som retfærdig led han for uretfærdige for at føre jer til Gud” (1. Peter 3:18). Jesus blev også oprejst fra de døde: ”Ham, som blev givet hen for vore overtrædelser og blev oprejst til retfærdighed for os” (Romerne 4:25).

Lad os nu vende tilbage til det første spørgsmål: ”Hvordan kan jeg med sikkerhed vide, at jeg kommer i himlen, når jeg dør?” Svaret på dette spørgsmål er: tro på Herren Jesus Kristus, og bliv frelst (ApG 16:31). ”Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn” (Johannes 1:12). Du kan modtage det evige liv som en GRATIS gave. ”Guds nådegave er evigt liv i Kristus Jesus, vor Herre” (Romerne 6:23). Du kan leve et rigt og meningsfuldt liv lige nu er her. Jesus sagde selv, at: ”Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod” (Johannes 10:10). Du kan tilbringe evigheden i himlen med Jesus, for han har selv sagt: ”Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også i skal være, hvor jeg er” (Johannes 14:3).

Hvis du ønsker at tage imod Jesus Kristus som din frelser, og modtage tilgivelse fra Gud, så er her en bøn du kan bede. Du bliver frelst, ved at gentage denne eller nogen anden bøn. Det er kun ved at stole på Jesus Kristus, at du kan modtage tilgivelse for din synd. Denne bøn er i al sin enkelhed en måde, hvorpå du kan udtrykke din tro på Gud og til Gud, og takke ham for at have gjort din frelse mulig. ”Gud, jeg ved at jeg har syndet mod dig, og derfor fortjener straf. Men Jesus tog den straf, jeg fortjente, så jeg igennem troen på ham kunne blive tilgivet. Jeg sætter min lid til dig, for at finde frelse. Tak for din vidunderlige nåde og tilgivelse – den evige livs gave! Amen!”

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvordan kan jeg med sikkerhed vide, at jeg kommer i himlen, når jeg dør?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries