settings icon
share icon
Kysymys

Kuinka meidän pitää elämän odottaessamme Kristuksen paluuta?

Vastaus


Uskomme Jeesuksen Kristuksen paluun olevan mahdollista minä hetkenä hyvänsä. Me, apostoli Paavalin tavoin, odotamme "autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä" (Tiitus 2:13). Tietäessämme, että Herra voi palata takaisin vaikka tänään, jotkut ovat pysähtyneet uurastuksissaan ja jääneet vain "odottamaan".

On kuitenkin suuri ero sen tiedon välillä, että hän voi palata tänään ja että hän palaa tänään. Jeesus sanoi, "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä" (Matt. 24:36). Hänen tulonsa ajankohtaa Jumala ei ole paljastanut kenellekään ja siksi meidän pitää jatkaa hänen palvelemistaan, kunnes hän kutsuu meidät luokseen. Vertauksessaan kymmenestä kultarahasta (leiviskästä), matkalle lähtevä kuningas neuvoi palvelijoitaan "käyttäkää näitä parhaanne mukaan, kunnes minä palaan" (Luuk. 19:13).

Raamatussa Kristuksen paluu on aina motivaatio toimintaan, eikä suinkaan syy siitä luopumiseen. 1. Kor. 15:58 Paavali summaa ylöstempausta koskevan opetuksensa sanomalla, "Olkaa siis vahvoja ja järkähtämättömiä, rakkaat veljeni, ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan." 1. Tess. 5:6 Paavali päättää Kristuksen paluuta käsittelevän opetuksen seuraaviin sanoihin: "Emme siis saa nukkua niin kuin muut, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina." Perääntyminen ja asemien puolustaminen ei koskaan ollut Jeesuksen ohje meille. Sen sijaan meidän pitää edetä ja työskennellä, kun vielä pystymme siihen. "Tulee yö, eikä silloin kukaan kykene tekemään työtä" (Joh. 9:4).

Apostolit elivät ja palvelivat uskoen Jeesuksen palaavan heidän elinaikanaan. Mitä olisi tapahtunut, jos he olisivat luopuneet tehtävistään ja päätyneet ainoastaan odottamaan? He eivät olisi olleet kuuliaisia Kristuksen käskylle "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille" (Mark. 16:15) ja näin ollen evankeliumia ei olisi levinnyt. Apostolit ymmärsivät, että Jeesuksen minä hetkenä hyvänsä tapahtuva paluu merkitsi, että heidän täytyi ahkeroida Jumalan työn parissa. He elivät elämäänsä täysillä, niin kuin jokainen päivä olisi ollut heidän viimeisensä. Meidänkin olisi syytä pitää jokaista päivää Jumalan lahjana ja tuottaa Jumalalle kunniaa.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Kuinka meidän pitää elämän odottaessamme Kristuksen paluuta?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries