settings icon
share icon
Kysymys

Miten voin tietää varmasti, että kuoltuani pääsen taivaaseen?

Vastaus


Tiedätkö varmasti, että sinulla on iankaikkinen elämä ja pääset kuoltuasi taivaaseen? Jumala haluaa sinun tietävän sen varmasti! Raamattu sanoo: ”Tämän kaiken olen kirjoittanut teille, Jumalan Poikaan uskoville, jotta tietäisitte, että teillä on iankaikkinen elämä” (1 Joh. 5:13). Kuvittelepa, että seisoisit juuri nyt Jumalan edessä ja Hän kysyisi sinulta: "Miksi minun pitäisi päästää sinut taivaaseen?" Mitä sanoisit? Et ehkä tietäisi, mitä vastata. Tarvitsemasi tieto on, että Jumala rakastaa meitä ja on järjestänyt asiat niin, että voimme tietää varmasti, missä vietämme iankaikkisuuden. Raamattu ilmoittaa tällä tavoin: "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että hän antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän" (Joh. 3:16).

Meidän on ensin ymmärrettävä ongelma, joka estää pääsymme taivaaseen. Ongelma on tämä: meidän syntinen luontomme estää meitä muodostamasta elävää suhdetta Jumalaan. Olemme syntisiä sekä luontomme puolesta että omien valintojemme takia. "Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta" (Room. 3:23). Emme kykene pelastamaan itseämme. "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä" (Ef. 2:8-9). Me ansaitsemme kuoleman ja kadotuksen. "Synnin palkka on kuolema" (Room. 6:23).

Jumala on pyhä ja oikeudenmukainen ja Hänen on annettava rangaistus synnille; silti Hän rakastaa meitä ja on järjestänyt anteeksiannon. Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani" (Joh. 14:6). Jeesus kuoli puolestamme ristillä: "Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo" (1 Piet. 3:18). Jeesus herätettiin kuolleista: "Jumala antoi Kristuksen kuolla meidän rikkomuksiemme tähden ja herätti Hänet kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden" (Room. 4:25).

Palataanpa alkuperäiseen kysymykseen: "Miten voin tietää varmasti, että kuoltuani pääsen taivaaseen?" Vastaus on tämä: usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin pelastut (Apt. 16:31). "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen" (Joh. 1:12). Voit ottaa ikuisen elämän vastaan ILMAISEKSI. "Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme" (Room. 6:23). Voit elää täyttä, mielekästä elämää jo nyt. Jeesus sanoi: "Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän" (Joh. 10:10). Voit viettää iankaikkisuuden Jeesuksen kanssa taivaassa, sillä Hän lupasi: "Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen" (Joh. 14:3).

Jos haluat vastaanottaa Jeesuksen Pelastajanasi ja saada syntisi anteeksi Jumalalta, voit rukoilla esimerkiksi seuraavan rukouksen. Tämän tai minkään muunkaan rukouksen sanominen ei pelasta sinua. Vain luottamus Kristukseen voi tuoda syntien anteeksiannon. Tämän rukouksen avulla voit kuitenkin ilmaista Jumalalle uskosi Häneen ja kiittää Häntä siitä, että Hän on järjestänyt sinulle syntien anteeksiannon. "Jumala, tiedän että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja ansaitsen rangaistuksen. Mutta Jeesus Kristus otti kantaakseen minulle kuuluneen rangaistuksen, niin että uskomalla Häneen voisin saada anteeksi. Käännyn pois synnistäni ja luotan siihen, että Sinä olet pelastukseni. Kiitos ihmeellisestä armostasi ja anteeksiannostasi! Aamen!"

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Miten voin tietää varmasti, että kuoltuani pääsen taivaaseen?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries