www.GotQuestions.org/Nederlands



Vraag: "Hebben Christenen de Bijbel verdraaid?"

Antwoord:
Sommige Moslims beschuldigen Christenen er van dat zij de Bijbel verdraaid hebben zodat deze bij hun onjuiste doctrines aansluit. Hoewel deze aantijging de verschillen tussen de Koran en de Bijbel zou verklaren, bestaat er geen geloofwaardig bewijs voor deze beschuldiging. Zowel de Koran als de schriftgeleerden hebben de authenticiteit van de Bijbel geverifieerd.

De Bijbel wordt in de Koran geprezen
De Bijbel had vóór of tijdens de tijd van Mohammed nog niet verdraaid kunnen zijn, anders zou de Koran de Bijbel niet geprezen hebben: “En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen vóór hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvóór in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden” (Soera 5:46).

De Bijbel is niet verdraaid
Omdat de Bijbel niet vóór of tijdens de tijd van Mohammed werd verdraaid, is de enige andere mogelijkheid dat de Bijbel ná de dood van de profeet werd verdraaid. Maar de geschriften tonen ons dat er tussen de 7e en de 21e eeuw geen enkele significante doctrinaire verschillen bestaan in de Hebreeuwse en Griekse teksten. Afgezien van enkele variaties in grammatica en spelling is de tegenwoordige Bijbel in essentie dezelfde Bijbel die door Mohammed werd geprezen (Soera 3:3).

Bovendien waren er tegen de tijd dat Mohammed werd geboren al duizenden Bijbels over de hele wereld en in verschillende talen in omloop. Als Christenen de Bijbel inderdaad verdraaid hadden, hoe konden zij dan al de nauwkeurige Schriftteksten hebben kunnen vernietigen om een dergelijk bedrog te verhullen?

Iemand die genoeg lef zou hebben om de Bijbel te verdraaien zou zeer waarschijnlijk de doctrines veranderen die hem hiervan beschuldigden. Als Christenen de Bijbel werkelijk hadden verdraaid, dan zouden zij waarschijnlijk de feiten verdraaid hebben die we kunnen lezen over het ongeloof van Thomas, de hypocrisie van Petrus en de straf voor het wijzigen van God’s Woord.

De waarheid blijft overeind staan; God’s Woord is hetzelfde gebleven. “Elk woord van God is getoetst, hij is een schild voor wie bij hem hun toevlucht zoeken. Voeg niets aan zijn woorden toe, anders straft hij je en blijk je een leugenaar” (Spreuken 30:5-6).

De Bijbel is waarheid
Geloof jij nog steeds dat Christenen de Bijbel hebben veranderd? Als dat zo is, wijs dan eens op de verzen die wat betreft doctrine zijn verdraaid. Als je dat niet kunt doen, lees de Bijbel dan eens!

© Copyright Got Questions Ministries