www.GotQuestions.org/Nederlands



Vraag: "Is het oké als een Christen met een niet-christen trouwt of verkering heeft met een ongelovige?"

Antwoord:
2 Korintiërs 6:14 verkondigt: “Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?” Hoewel deze passage niet rechtstreeks over het huwelijk gaat, heeft deze wel degelijk implicaties voor het huwelijk. De passage gaat als volgt verder: “Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen.” (2 Korintiërs 6:15-17)

De Bijbel gaat verder met de volgende woorden: “Maar vergis u niet: slecht gezelschap bederft goede zeden” (1 Korintiërs 15:33). Als je een intieme relatie met een ongelovige hebt, dan kan deze al snel, en gemakkelijk, uitgroeien tot een belemmering voor je levenswandel met Christus. We zijn geroepen om verloren mensen te evangeliseren, maar niet om intiem met hen te worden. Er is niets mis met kwalitatief goede vriendschappen met ongelovigen, maar daar moeten we de grens leggen. Als je verkering met een ongelovige zou hebben, wat zou dan eerlijk gezegd je prioriteit zijn: hem (of haar) het hof maken of zijn ziel voor Christus zien te winnen? Als je met een ongelovige zou trouwen, hoe zouden jullie dan met zijn tweeën een geestelijke intimiteit in je relatie kunnen kweken? Hoe zou een kwaliteit hoogstaand huwelijk kunnen worden opgebouwd als je het niet met elkaar eens bent over het belangrijkste onderwerp in het universum – de Heer Jezus Christus?

© Copyright Got Questions Ministries