settings icon
share icon
Kysymys

Miksi minun ei tulisi tehdä itsemurhaa?

Vastaus


Tunnen suurta myötätuntoa niitä kohtaan, jotka harkitsevat elämänsä päättämistä itsemurhalla. Jos sinä mietit tällaista juuri nyt, mielessäsi saattaa velloa monenlaisia tunteita, kuten toivottomuutta ja epätoivoa. Tunnet ehkä olevasi pohjattomassa kuilussa, jonne ei tule pienintäkään toivon pilkahdusta paremmasta huomisesta. Kukaan ei näytä välittävän sinusta tai ymmärtävän tilannettasi. Elämä ei vain ole elämisen arvoista... vai onko sittenkin?

Pysähdy hetkeksi harkitsemaan, voisitko antaa Jumalan olla Jumala sinunkin elämässäsi juuri nyt. Anna hänen osoittaa sinulle, kuinka suuri hän tosiaan on. ”Jumalalle ei mikään ole mahdotonta” (Luuk. 1:37). Ehkä menneisyyden vaikeat kokemukset ovat saaneet aikaan valtavan hylkäämisen tai torjutuksi tulemisen tunteen. Tämä saattaa johtaa itsesääliin, vihaan, katkeruuteen, kostonhimoisiin ajatuksiin, sairaalloisiin pelkoihin jne., mikä on puolestaan aiheuttanut ongelmia tärkeimmissä ihmissuhteissasi.

Miksi sinun ei tulisi tehdä itsemurhaa? Ystäväni, olivatpa asiasi kuinka huonosti tahansa, on olemassa rakkauden Jumala, joka odottaa, että annat hänen ohjata sinut epätoivon tunnelin läpi ulos ihmeelliseen kirkkauteensa. Hän on varma toivosi. Hänen nimensä on Jeesus.

Tämä Jeesus, synnitön Jumalan Poika, samaistuu sinuun tilanteessa, jossa koet tulleesi hylätyksi ja nöyryytetyksi. Profeetta Jesaja (Jes. 53: 2-6) sanoi hänen olleen kaikkien nöyryyttämä ja hyljeksimä. Hänen elämänsä oli täynnä murhetta ja kärsimystä. Mutta hänen murheensa eivät olleet hänen omiaan; ne olivat meidän. Hänet lävistettiin, haavoitettiin ja ruhjottiin meidän syntiemme vuoksi. Hänen kärsimystensä tähden meidän elämämme voidaan parantaa ja uudistaa.

Ystäväni, kaiken tämän Jeesus Kristus kärsi, että sinä saisit kaikki syntisi anteeksi. Kannatpa mitä tahansa syyllisyyden taakkaa, hän antaa sinulle anteeksi, jos nöyrryt ottamaan hänet vastaan Pelastajanasi. "Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua¼" (Ps. 50:15). Mikään mitä olet tehnyt, ei ole niin pahaa, ettei Jeesus voisi antaa sitä anteeksi. Muutamat Jumalan parhaimmista palvelijoista Raamatussa tekivät törkeitä syntejä, kuten murhan (Mooses), murhan ja aviorikoksen (kuningas Daavid), ja syyllistyivät fyysiseen ja psyykkiseen pahoinpitelyyn (apostoli Paavali). Silti he saivat anteeksi ja löysivät uuden rikkaan elämän Herrassa. ”Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!” (2. Kor. 5:17).

Miksi sinun ei tulisi tehdä itsemurhaa? Ystäväni, Jumala on valmiina korjaamaan sen, mikä on rikki... eli nykyisen elämäsi. Sen elämän, jonka haluat päättää itsemurhalla. Profeetta Jesaja (Jes. 62:1-3) kirjoitti: ”Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan.”

Tule Jeesuksen luokse ja anna hänen palauttaa elämääsi ilo ja hyödyllisyys luottaen siihen, että hän aloittaa elämässäsi jotakin uutta. Hän lupaa palauttaa elämääsi kadottamasi ilon ja antaa sinulle uuden hengen tukemaan sinua. Särkynyt sydämesi on hänelle kallisarvoinen. ”Murtunut mieli on minun uhrini, särkynyttä sydäntä et hylkää, Jumala” (Ps. 51:12, 15-17).

Haluatko ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajanasi ja Paimenenasi? Hän ohjaa ajatuksiasi ja askeleitasi päivä kerrallaan Raamatun, oman Sanansa, kautta. ”Minä opetan sinua”, sanoo Herra, ”minä osoitan sinulle oikean tien. Minä neuvon sinua, katseeni seuraa askeleitasi” (Ps. 32:8). ”Sinun tulevat päiväsi hän turvaa, hetkestä hetkeen, hänellä on varattuna apua yllin kyllin, viisautta ja tietoa. Siionin aarre on Herran pelko” (Jes. 33:6). Jeesuksen omana et pääse kaikista ongelmista eroon, mutta nyt sinulla on myös toivo; ”... tosi ystävä on enemmän kuin veli” (Snl. 18:24). Olkoon Herran Jeesuksen armo kanssasi ratkaisusi hetkellä.

Jos haluat luottaa Jeesukseen Kristukseen Pelastajanasi, voit lausua seuraavat sanat sydämessäsi Jumalalle: "Jumala, tarvitsen sinua elämääni. Annathan anteeksi kaiken, mitä olen tehnyt. Uskon ja luotan Jeesukseen Kristukseen omana Pelastajanani. Puhdista minut, paranna minut ja anna takaisin elämäniloni. Kiitos rakkaudestasi minua kohtaan ja Jeesuksen kuolemasta minun puolestani.”

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Miksi minun ei tulisi tehdä itsemurhaa?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries