settings icon
share icon
Kysymys

Kuinka pelastutaan?

Vastaus


Oletko nälkäinen? En tarkoita fyysistä nälkää, vaan onko sinulla nälkä ja kaipuu johonkin enempään elämässä? Onko sisimmässäsi jokin kaipuu, joka ei koskaan näytä olevan tyydytetty? Jos näin on asianlaita, Jeesus on vastaus siihen! Jeesus sanoi: ”Minä olen elämä leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan" (Joh. 6:35).

Oletko hämilläsi? Etkö koskaan näytä löytävän tarkoitusta elämäsi? Onko niin kuin joku olisi sammuttanut valot etkä löydä valokatkaisijaa? Jos näin on asianlaita, Jeesus on vastaus siihen! Jeesus sanoi, "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo" (Joh. 8:12).

Tuntuuko sinusta koskaan, että sinut on lukittu elämän ulkopuolelle? Oletko yrittänyt avata monia ovia vain huomataksesi, että elämä niiden takana on tyhjää ja merkityksetöntä? Etsitkö elämällesi tarkoitusta? Jos näin on asianlaita, Jeesus on vastaus siihen! Jeesus sanoi, "Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen" (Joh. 10:9).

Oletko pettynyt toisiin ihmisiin? Ovatko ihmissuhteesi pinnallisia ja tyhjiä? Tuntuuko sinusta, että toiset pyrkivät hyötymään kustannuksellasi? Jos näin on asianlaita, Jeesus on vastaus siihen! Jeesus sanoi: ”Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut" (Joh. 10:11, 14).

Mietitkö koskaan mitä tapahtuu tämän elämän jälkeen? Oletko kyllästynyt elämään sellaisen eteen, joka ruostuu ja mätänee? Epäiletkö koskaan, onko elämällä mitään tarkoitusta? Haluatko elää kuoleman jälkeen? Jos näin on asianlaita, Jeesus on vastaus siihen! Jeesus sanoi: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole” (Joh. 11:25-26).

Mikä on tämä tie? Mikä on tämä totuus? Mikä on tämä elämä? Jeesus vastasi, "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh. 14:6).

Tuntemasi nälkä on hengellinen nälkä ja ainoastaan Jeesus voi sen tyydyttää. Ainoastaan Jeesus voi poistaa pimeyden. Jeesus on ovi tarkoitukselliseen elämään. Jeesus on ystävä ja paimen, jota olet etsinyt. Jeesus on elämä - täällä ja iankaikkisuudessa. Jeesus on pelastuksen tie!

Syy nälkäisyyteesi, pimeyteen ympärilläsi, elämän tarkoituksen puuttumiseen on elämäsi erossa Jumalasta, Raamatun mukaan me kaikki olemme tehneet syntiä ja sen vuoksi joutuneet eroon Jumalasta (Saarn. 7:22; Room. 3:23). Sydämessäsi tuntemasi tyhjyys on elämästäsi puuttuva Jumala. Meidät on luotu yhteyteen Jumalan kanssa. Syntimme vuoksi olemme joutuneet eroon tästä luonnollisesta yhteydestä. Vielä pahempaa on, että syntimme erottaa meidät iankaikkisesti Jumalasta, sekä tässä että tulevassa elämässä (Room. 6:23; Joh. 3:36).

Kuinka voimme ratkaista tämän ongelman? Jeesus on ratkaisu! Hän otti syntimme päälleen (2. Kor. 5:21). Jeesus kuoli meidän sijastamme (Room. 5:8) kärsien meidän ansaitsemamme rangaistuksen. Kolme päivää myöhemmin Jeesus nousi kuolleista, voittaen täten synnin ja kuoleman (Room. 6:4-5). Miksi hän teki sen? Jeesus vastasi tähän kysymykseen itse: "Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta" (Joh. 5:13). Jeesus kuoli jotta me saisimme elää. Jos me laitamme uskomme Jeesukseen, luottaen hänen kuolemaansa syntiemme edestä, kaikki syntimme annetaan anteeksi ja pyyhitään pois. Siten hengellinen nälkämme tulee tyydytetyksi. Valot syttyvät. Meille avautuu tarkoituksellinen elämä. Saamme parhaimman ystävän ja hyvän paimenen. Me tiedämme elävämme kuoleman jälkeen - saamme iankaikkisen ylösnousemuksellisen elämän taivaassa Jeesuksen kanssa!

“Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän” (Joh. 3:16).

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Kuinka pelastutaan?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries