settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvordan kan jeg blive frelst?

Svar


Dette enkle, men meget dybe spørgsmål, er det vigtigste spørgsmål et menneske kan stille. ”Hvordan kan jeg blive frelst,” har at gøre med, hvor jeg vil komme til at tilbringe evigheden, efter at livet i denne verden er overstået. Der findes ikke noget vigtigere spørgsmål, end spørgsmålet om vores evige skæbne. Heldigvis er bibelen fuldstændig klar, når det handler om at blive frelst. Den filippiske fængselsvagt spurgte Paulus og Silas, ”I gode herrer, hvad skal jeg gøre for at blive frelst?” (ApG 16:30). Paulus og Silas svarede ham, ”Tro på Herren Jesus, så skal du.. blive frelst” (ApG 16:31).

Hvordan kan jeg blive frelst? Hvorfor har jeg brug for at blive frelst?
Vi er alle smittede med synd (Romerne 3:23). Vi er fødte med synd (Salme 51:5), og vi træffer alle et personligt valg om at synde (Prædikeren 7:20; 1. Johannes 1:8). Synd er det, der gør os ufrelste. Synd er det, der adskiller os fra Gud. Synd er det, der holder os på vejen til evig ødelæggelse.

Hvordan kan jeg blive frelst? Frelst fra hvad?
Pga. synden fortjener vi alle sammen døden (Romerne 6:23). Selvom syndens fysiske konsekvens er fysisk død, så er dette ikke den eneste slags død som synden producerer. Al synd bliver i sidste ende begået mod en evig og uendelig Gud (Salme 51:4). Derfor er straffen for vores synd også evig og uendelig. Det, vi må frelses fra, er evig ødelæggelse (Matthæus 25:46; Åbenbaringen 20:15).

Hvordan kan jeg blive frelst? Hvordan skabte Gud en frelsesvej?
Da straffen for synd er både evig og uendelig, så kunne kun Gud betale for denne straf, da det kun er ham, der er evig og uendelig. Men Gud kunne, da han var guddommelig af natur, ikke dø. Derfor blev Gud til menneske i personen Jesus Kristus. Gud blev kød, levede iblandt os, og underviste os. Da folket forkastede ham og hans budskab, og søgte at slå ham ihjel, så ofrede han villigt sig selv for vores skyld, og tillod sig at blive korsfæstet (Johannes 10:15). Jesus kunne dø, fordi han var menneske; og fordi Jesus Kristus var Gud, så havde hans død en evig og uendelig værdi. Jesu død på korset var den perfekte og fuldstændige betaling for vores synd (1. Johannes 2:2). Han tog de konsekvenser på sig, som vi fortjente. Jesu opstandelse fra de døde demonstrerede, at hans død virkelig var det perfekte og tilstrækkelige offer for synd.

Hvordan kan jeg blive frelst? Hvad skal jeg gøre?
”Tro på Herren Jesus, så skal du blive frelst” (ApG 16:31). Gud har allerede gjort alt arbejdet. Alt du behøver at gøre er i tro at modtage den frelse, som Gud tilbyder (Efeserne 2:8-9). Tro fuldt og helt på Jesus, og Jesus alene, som betaling for dine synder. Tro på ham, og du vil ikke gå fortabt (Johannes 3:16). Gud tilbyder dig frelsen som en gave. Det eneste du behøver at gøre, er at tage imod den. Jesus er vejen til frelse (Johannes 14:6).

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvordan kan jeg blive frelst?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries