settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvorfor skulle jeg ikke begå selvmord?

Svar


Hvorfor hjerter rækker ud mod dem, som har tanker om at gøre en ende på deres eget liv. Hvis det gælder dig lige nu, så taler din situation nok om mange følelser, såsom håbløshed og fortvivlelse. Du føler måske, at du er i det dybeste hul, og tvivler på, at der er noget håb om at tingene kan blive bedre. Ingen synes at bryde sig om eller forstå, hvad du går igennem. Livet er ganske enkelt ikke værd at leve.. eller er det?

Hvis du tager et øjeblik, og overvejer at lade Gud virkelig være Gud i dit liv lige nu, så vil han bevise hvor stor han virkelig er, for ”intet er umuligt for Gud” (Lukas 1:37). Måske har arrene fra fortidens sår resulteret i en overvældende følelse af forkastelse og forladthed. Det kan føre til selvmedlidenhed, vrede, bitterhed, hævnfulde tanker, eller usunde former for frygt der har skabt problemer i nogle af vigtigste forhold i dit liv.

Hvorfor burde du ikke begå selvmord? Min ven, uanset hvor svære tingene er i dit liv lige nu, så er der en kærlighedens Gud der venter på, at du giver ham tilladelse til at lade ham føre dig igennem din fortvivlelses tunnel, og ind i sit strålende lys. Han er dit sikre håb, og hans navn er Jesus.

Denne Jesus, Guds syndfri Søn, kan identificere sig selv med dig, når du går gennem forkastelse og ydmygelse. Profeten Esajas skrev om ham i Esajas 53:2-6, at han var en mand, der var ”foragtet og opgivet” af alle. Hans liv var fyldt med sorg og lidelse. Men de sorger, han bar, var ikke hans egne; de var vores. Han blev gennemboret, såret og knust, alt pga. vores synd. Pga. hans lidelse kan vore liv blive frelste og genoprettede.

Min ven, Jesus Kristus gennemgik alt dette for at du kunne få dine synder tilgivet. Uanset hvor meget skyld du bærer på, så vid, at han vil tilgive dig hvis du tager ydmygt imod ham som din frelser. ”.. Råb til mig på nødens dag, så jeg vil udfri dig..” (Salme 50:15). Der er ikke noget du tidligere har gjort, der er for stort til, at Jesus kan tilgive dig. Nogle af hans udvalgte tjenere havde begået frygtelige synder såsom mord (Moses), mord og ægteskabsbrud (Kong David), og fysisk og følelsesmæssigt overgreb (apostlen Paulus). Ikke desto mindre fandt de tilgivelse og nyt liv i overflod i Herren. ”Altså: Er nogen i Kristus er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!” (2. Korinther 5:17).

Hvorfor burde du ikke begå selvmord? Min ven, Gud er parat til at genoprette det, der er ”i stykker”, altså det liv, du har nu, og tænker på at gøre en ende på. I Esajas 61:1-3 skriver profeten, ”Gud Herrens Ånd er over mig, fordi Herren har salvet mig. Han har sendt mig for at bringe godt budskab til fattige og lægedom til dem, hvis hjerte er knust, for at udråbe frigivelse for fanger og løsladelse for lænkede, for at udråbe et nådeår fra Herren.. for at trøste alle, der sørger, og sørge for dem, der er triste.. at give dem hovedpynt i stedet for aske, glædens olie i stedet for sørgedragt, og lovsang i stedet for svigtende mod.”

Kom til Jesus, og lad ham genoprette din glæde og brugbarhed, når du stoler på, at han vil påbegynde et helt nyt værk i dit liv. Han har lovet at han vil genoprette den glæde du har mistet, og give dig en ny ånd til at holde dig oppe. Dit brudte hjerte er dyrebart for ham: ”mit offer, Gud, er en sønderbrudt ånd, et sønderbrudt og sønderknust hjerte afviser du ikke, Gud” (Salme 51:12, 15-17).

Ønsker du at tage imod Herren som din frelser og hyrde? Han vil lede dine tanker og skridt – en dag ad gangen – igennem sit Ord, bibelen. ”Jeg vil lære og undervise dig om den vej, du skal gå, jeg vil give dig råd, mit blik er rettet mod dig” (Salme 32:8). ”Du skal få tider med tryghed, en rigdom af frelse, af visdom og kundskab, frygt for Herren bliver din skat” (Esajas 33:6). At være i Kristus, betyder ikke, at livet er uden kampe, men det betyder, at du har et håb. Han er ”en ven.. mere trofast end en bror” (Ordsprogene 18:24). Må Jesu nåde være med dig i beslutningens øjeblik.

Hvis du ønsker at sætte din lid til Jesus Kristus som frelser, så gentag disse ord til Gud i dit hjerte: ”Gud, jeg har brug for dig i mit liv. Tilgiv mig for alt jeg har gjort. Jeg sætter min lid til Jesus Kristus, og stoler på at han er min frelser. Jeg beder dig rense mig, helbrede mig, og genoprette min glæde i livet. Tak for din kærlighed til mig, og fordi Jesus døde på mine vegne.”

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvorfor skulle jeg ikke begå selvmord?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries